Algemene voorwaarden

Ik streef ernaar om mijn klanten de best mogelijke service te bieden. Om ervoor te zorgen dat alles duidelijk en transparant verloopt, heb ik deze algemene voorwaarden opgesteld. Hierin vind je de regels en afspraken die gelden wanneer je gebruik maakt van mijn diensten. Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen.

Artikel 1 - Definities

  1. Opdrachtnemer: Langemaire Websolutions, gevestigd te (7553 DS) Hengelo aan de Oude Boekeloseweg 33, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder naam van Langemaire websolutions met nummer 94642400.
  2. Opdrachtgever: De (beoogde) contractspartij die een overeenkomst aangaat met Opdrachtnemer.
  3. Overeenkomst: De overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer betreffende de door Opdrachtnemer te leveren diensten.
  4. Diensten: Alle door Opdrachtnemer aangeboden diensten, waaronder maar niet beperkt tot webdesign, webontwikkeling, websiteonderhoud, hosting, zoekmachineoptimalisatie (SEO) en websiteoptimalisatie
  5. Abonnement: Een doorlopende overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer voor periodieke diensten zoals hosting en onderhoud.
  6. Voorwaarden: De onderhavige algemene voorwaarden.
  7. Informatie: Alle door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer verstrekte gegevens, documenten, bestanden of andere vormen van informatie die benodigd zijn voor de uitvoering van de overeenkomst.
  8. Content: Alle teksten, afbeeldingen, video’s, grafische ontwerpen, en andere materialen die door Opdrachtgever worden aangeleverd voor integratie in de door Opdrachtnemer geleverde diensten.
  1.  

Artikel 2 - Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten, en leveringen van diensten door Opdrachtnemer, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
  2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen bindend indien en voor zover deze schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  4. In geval van tegenstrijdigheid tussen de inhoud van de overeenkomst en deze algemene voorwaarden, prevaleert de overeenkomst.
  5. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Opdrachtgever wordt geacht de betreffende wijzigingen te hebben aanvaard indien Opdrachtnemer niet binnen 14 dagen na de schriftelijke mededeling van de wijziging een schriftelijk protest van Opdrachtgever heeft ontvangen.

Artikel 3 - Offertes en totstandkoming van de overeenkomst

  1. Alle offertes van Opdrachtnemer zijn vrijblijvend en gelden 30 dagen, tenzij anders aangegeven.
  2. De overeenkomst komt tot stand na schriftelijke aanvaarding door Opdrachtgever van de door Opdrachtnemer gedane offerte, of door ondertekening van een afzonderlijke overeenkomst.
  3. Eventuele mondelinge afspraken of toezeggingen door medewerkers van Opdrachtnemer zijn slechts bindend indien deze schriftelijk zijn bevestigd.
  4. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om offertes te herroepen binnen twee werkdagen na acceptatie door Opdrachtgever.
  5. Offertes zijn gebaseerd op de door Opdrachtgever verstrekte informatie; bij onjuiste of onvolledige informatie behoudt Opdrachtnemer zich het recht voor de offerte of de overeenkomst te herzien.
  6. Opdrachtnemer is gerechtigd om een opdracht zonder opgave van reden te weigeren.

Artikel 4 - Uitvoering van de overeenkomst

  1. Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
  2. Opdrachtnemer heeft het recht om de uitvoering van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk door derden te laten uitvoeren, mits dit de kwaliteit van de dienstverlening niet nadelig beïnvloedt.
  3. Termijnen voor de uitvoering van de overeenkomst zijn indicatief en kunnen door omstandigheden worden verlengd. Vertraging in de uitvoering geeft Opdrachtgever geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  4. Indien Opdrachtgever bepaalde functionaliteiten of diensten wenst die niet expliciet zijn opgenomen in de offerte of overeenkomst, zullen deze als meerwerk worden beschouwd en apart worden gefactureerd.
  5. Opdrachtgever dient ervoor zorg te dragen dat alle gegevens, die Opdrachtnemer noodzakelijk acht voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Opdrachtnemer worden verstrekt. Indien deze gegevens niet tijdig worden verstrekt, heeft Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten in rekening te brengen.
  6. Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor eventuele tekortkomingen in de uitvoering van de overeenkomst indien deze het gevolg zijn van door Opdrachtgever verstrekte onjuiste of onvolledige informatie.

Artikel 5 - Prijzen en betaling

  1. Alle door Opdrachtnemer gehanteerde prijzen zijn exclusief BTW en eventuele andere heffingen van overheidswege, tenzij anders aangegeven.
  2. Tenzij anders overeengekomen, dienen betalingen door Opdrachtgever te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum.
  3. Bij niet-tijdige betaling is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is hij een rente verschuldigd van 1% per maand over het openstaande bedrag, evenals eventuele buitengerechtelijke incassokosten.
  4. Tenzij in de Overeenkomst uitdrukkelijk schriftelijk anders (zoals middels een vaste prijs) is overeengekomen verricht Opdrachtnemer haar werkzaamheden ten minste tegen een uurtarief van € 45 en worden externe kosten rechtstreeks doorbelast aan Opdrachtgever. Eventuele voorschotten worden pas verrekend bij (en gelden dus als verschuldigd betaald tot in ieder geval) de laatste declaratie aan Opdrachtgever.
  5. Alle prijzen zijn exclusief reiskosten tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
  6. Eventuele kosten voortvloeiend uit wijzigingen van de opdracht door Opdrachtgever zullen apart in rekening worden gebracht. Dit omvat ook aanvullende werkzaamheden die noodzakelijk blijken tijdens de uitvoering van de overeenkomst, maar die niet voorzien waren in de oorspronkelijke opdracht.
  7. Indien Opdrachtgever niet tijdig betaalt, behoudt Opdrachtnemer zich het recht voor om haar dienstverlening op te schorten totdat volledige betaling is ontvangen. Opschorting van de dienstverlening ontslaat Opdrachtgever niet van de verplichting tot betaling van openstaande facturen.
  8. Alle door Opdrachtgever gedane betalingen worden in de eerste plaats in mindering gebracht op de verschuldigde rente en kosten, en daarna op de oudste openstaande facturen, ongeacht enige andersluidende aanwijzing van Opdrachtgever.
  9. Indien Opdrachtnemer gedwongen is om rechtsmaatregelen te nemen om betaling te verkrijgen, zullen alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten op Opdrachtgever worden verhaald.

Artikel 6 - Wijzigingen en meerwerk

  1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat voor een behoorlijke uitvoering wijzigingen of aanvullingen nodig zijn, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst aanpassen.
  2. Meerwerk zal door Opdrachtnemer op basis van nacalculatie in rekening worden gebracht, tenzij anders overeengekomen.
  3. Opdrachtgever wordt vooraf geïnformeerd over de kosten die met het meerwerk gemoeid zijn.
  4. Opdrachtnemer is gerechtigd om de overeenkomst te wijzigen indien dit noodzakelijk is voor de goede uitvoering van de overeengekomen diensten. Wijzigingen in de overeenkomst die financiële of kwalitatieve consequenties hebben, zullen vooraf met Opdrachtgever worden besproken.

Artikel 7 - Duur en beëindiging van de overeenkomst

  1. Overeenkomsten voor hosting en onderhoud worden aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij anders overeengekomen, en kunnen door beide partijen schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
  2. Abonnementen worden stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen of tijdig is opgezegd.
  3. Opdrachtgever kan de overeenkomst tussentijds beëindigen indien Opdrachtnemer toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van de verplichtingen en deze tekortkoming na schriftelijke ingebrekestelling niet binnen een redelijke termijn is hersteld.
  4. Bij tussentijdse beëindiging van de overeenkomst door Opdrachtgever is Opdrachtgever 50% van de resterende contractwaarde verschuldigd, tenzij anders overeengekomen.
  5. Opdrachtnemer heeft het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen indien Opdrachtgever in staat van faillissement wordt verklaard, surseance van betaling aanvraagt, of indien beslag op zijn goederen wordt gelegd.
  6. Na beëindiging van de overeenkomst, om welke reden dan ook, blijven de bepalingen die naar hun aard bestemd zijn om na de beëindiging van de overeenkomst voort te duren, onverminderd van kracht.

Artikel 8 - Levering en oplevering

  1. De opleveringstermijn wordt in de overeenkomst vastgelegd. Opdrachtnemer zal zich inspannen om binnen deze termijn de overeengekomen diensten te leveren. Alle door Opdrachtnemer opgegeven opleveringstermijnen zijn indicatief.
  2. Opdrachtgever dient na oplevering binnen 14 dagen de resultaten van de dienstverlening te controleren en eventuele gebreken schriftelijk te melden. Indien Opdrachtgever geen gebreken meldt binnen deze termijn, wordt de oplevering geacht te zijn aanvaard.
  3. Indien voor de oplevering een testperiode is overeengekomen, zal Opdrachtgever eventuele gebreken binnen deze periode schriftelijk melden, zodat Opdrachtnemer deze kan herstellen.
  4. Oplevering vindt plaats op een door Opdrachtnemer te bepalen wijze, waarbij rekening wordt gehouden met de aard en de omvang van de diensten.

Artikel 9 - Aansprakelijkheid en wrijwaring

  1. De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is beperkt tot het bedrag dat door de verzekeraar van Opdrachtnemer wordt uitgekeerd, of indien de schade niet door verzekering wordt gedekt, tot maximaal het factuurbedrag van de overeenkomst.
  2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor indirecte schade zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade door bedrijfsstagnatie.
  3. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor aanspraken van derden die voortvloeien uit de door Opdrachtnemer geleverde diensten.
  4. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat, doordat Opdrachtgever onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt.
  5. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het juiste gebruik en beheer van de door Opdrachtnemer geleverde producten en diensten.

Artikel 10 - Intellectuele eigendomsrechten

  1. Alle intellectuele-eigendomsrechten op de door Opdrachtnemer ontwikkelde en geleverde producten berusten bij Opdrachtnemer, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
  2. Opdrachtgever verkrijgt een niet-exclusief en niet-overdraagbaar gebruiksrecht op de door Opdrachtnemer geleverde producten, uitsluitend voor intern gebruik.
  3. Het is Opdrachtgever niet toegestaan om zonder schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer wijzigingen aan te brengen in de geleverde producten.
  4. Bij beëindiging van de overeenkomst vervalt het recht van Opdrachtgever om gebruik te maken van door Opdrachtnemer geleverde software of producten, tenzij anders overeengekomen.

Artikel 11 - Geheimhouding

  1. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die ze in het kader van de overeenkomst van elkaar verkrijgen.
  2. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
  3. De geheimhoudingsverplichting blijft van kracht na beëindiging van de overeenkomst.

Artikel 12 - Overmacht

  1. In geval van overmacht is Opdrachtnemer gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst op te schorten of de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder gehouden te zijn tot enige schadevergoeding.
  2. Onder overmacht wordt verstaan alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop Opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, zoals storingen in de telecommunicatie-infrastructuur of ziekte van de uitvoerder.
  3. Indien de overmachtstoestand langer dan twee maanden duurt, hebben beide partijen het recht de overeenkomst schriftelijk te ontbinden, zonder verplichting tot schadevergoeding of compensatie.
  4. In geval van overmacht zal Opdrachtnemer Opdrachtgever zo spoedig mogelijk schriftelijk op de hoogte stellen van de omstandigheden die tot de overmacht hebben geleid.
  1.  

Artikel 13 - Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op alle overeenkomsten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de overeenkomst zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Opdrachtnemer is gevestigd.
  3. Partijen zullen eerst trachten om geschillen in der minne op te lossen alvorens een gerechtelijke procedure wordt gestart.

Artikel 14 - Slotbepalingen

  1. Wijzigingen van deze algemene voorwaarden worden bekendgemaakt via de website van Opdrachtnemer en treden 14 dagen na bekendmaking in werking.
  2. Indien een bepaling van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijkt te zijn, blijven de overige bepalingen volledig van kracht. Partijen zullen overleggen om een nieuwe bepaling overeen te komen die de strekking van de oorspronkelijke bepaling zoveel mogelijk benadert.
  3. De administratie van Opdrachtnemer geldt, behoudens tegenbewijs, als bewijs van de door Opdrachtgever verstrekte opdrachten en gedane betalingen en van de door Opdrachtnemer verrichte werkzaamheden.
  4. Opdrachtgever is niet gerechtigd zijn rechten en verplichtingen uit de overeenkomst over te dragen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer.